REGULAMENT CONCURS NATIONAL VIN BAG-IN-BOX, editia a IV-a, 2020
Concursul Naţional Vin Bag-in-Box, denumit in continuare „Concurs”, este organizat de AZOC-STAR SRL, Bucuresti, Intrarea Binelui 1A, 042159, RO2727391, J40/11418/2014, denumita in continuare „Organizator”. Editia a IV-a, va avea loc în Bucureşti, strada Monetariei nr. 3 la restaurantul LA MAMA – Muzeul National al Taranului Roman, în data de 12 Februarie 2020..
Scopul concursului:
- Promovarea vinurilor ambalate în Bag-in-Box ca o soluţie modernă de ambalare;
- Antrenarea partenerilor din piaţa vinului într-o competiţie benefică în folosul consumatorului;
- Educarea publicului privind avantajele vinului ambalat în Bag-in-Box;
- Folosirea imaginii concursului ca instrument de marketing pentru promovarea vinului ambalat în Bag-in-Box, atât pe piaţa naţională, cât şi pe cea internaţională;
- Obţinerea unei imagini reale a pieţei vinului ambalat în Bag-in-Box şi o percepţie clară a etichetei româneşti, ceea ce ajută la educarea publicului în privinţa consumului şi achiziţionării unui vin ambalat în Bag-in-Box medaliat;
Concursul este organizat avand ca inspiratie „Concours International Wine in Box” din Franta, www.best-wine-in-box.com .
Aprecierea probelor de vin ambalate în Bag-in-Box va fi făcută de un juriu a cărui membri sunt recunoscuți prin experiența și profesionalismul lor.
Recompense:
- 1. Organizatorul va oferi 33 diplome (distinctii) în funcţie de cel mai mare punctaj atribuit de juriu, astfel:
- Cel mai bun vin ambalat în Bag-in-Box – 9 (noua) diplome (distinctii) pentru fiecare sectiune
- Cel mai bun vin ambalat în Bag-in-Box – Medalia de Aur – o diploma (distinctie) pentru fiecare sectiune
- Cel mai popular vin ambalat în Bag-in-Box – o diploma (distinctie) pentru fiecare sectiune
- 2. Organizatorul va pune la dispozitie castigatorilor, distinctii autoadezive ce se pot aplica vinurilor castigatoare, pentru evidentierea lor
- Organizatorul va selecta 10 (zece) vinuri dintre cele care au primit distinctie si le va inscrie la „Concours International Wine In Box”, Toulouse, Franta www.best-wine-in-box.com care va avea loc in ziua de 20 martie 2020. Organizatorul va suporta toate cheltuielile.
- Organizatorul va selecta 10 (zece) vinuri dintre cele care au primit distinctie si le va inscrie la „International Wine Contest Bucharest – VINARIUM”, www.iwcb.ro care va avea loc in perioada de 28 – 31 mai 2020. Organizatorul va suporta toate cheltuielile.
- Domnul Catalin Paduraru, presedinte „International Wine Contest Bucharest – VINARIUM”, www.iwcb.ro, va selecta 3 (trei) vinuri dintre cele care au primit distinctie si le va face o recenzie in publicatia ZIARUL FINANCIAR, la rubrica «Ce vinuri bem in acest week-end».
- CONDIŢII DE PARTICIPARE
- Concursul este deschis tuturor categoriilor de vin ambalat în Bag-in-Box, la 2L, 3L, 5L si 10L, produse sau ambalate pe plan naţional în conformitate cu reglementarile Uniunii Europene;
- Probele de vin trebuie să provină dintr-un lot omogen de minim 1000 L;
- Probele de vin trebuie să respecte condiţiile de ambalare şi marcare în conformitate cu reglementările în vigoare;
- Probele trebuie să fie ambalate în Bag-in-Box, să fie sigilate, să fie personalizate cu eticheta lor originală;
- Fiecare probă va fi însoţită de buletinul de analiză eliberat de un laborator autorizat şi va cuprinde principalii parametri fizico-chimici;
- Secţiuni CONCURS:
- Vinuri albe;
- Vinuri roze;
- Vinuri roşii.
- MODALITĂŢI DE ÎNSCRIERE
- Se trimit cate 2 (doua) mostre din fiecare proba
- Fiecare probă de vin ambalat în Bag-in-Box înscrisă în Concurs va fi însoţită de
- Formular de înregistrare
- buletinul de analize
- În documentele de însoţire a probelor de vin ambalat în Bag-in-Box se va menţiona: destinatarul, expeditorul şi specificaţia: “MOSTRE PENTRU CONCURS FĂRĂ VALOARE COMERCIALĂ”.
- Adresa pentru expedierea probelor:
- AZOC-STAR SRL, Bucureşti, Sector 4, 042159, Intrarea Binelui 1A.
- TERMENUL DE ÎNSCRIERE
Termenul limită de înscriere în concurs este 31 Ianuarie 2020, data primirii probelor este 07 Februarie 2020. Probele trimise dupa aceasta data nu vor fi luate in considerare.
- TAXA PENTRU CONCURS
- gratuit: 3 probe (cate una pentru fiecare sectiune)
- 100 lei/proba pentru fiecare inregistrare extra si se va achita pana la cel tarziu 10 februarie.
Probele vor fi acceptate numai dacă au fost înscrise până la data de 31 Ianuarie 2020 și au fost recepționate de către Organizatori, nu mai târziu de 07 Februarie 2020, conform indicațiilor de expediere a probelor de la art.4.
- AUTORITATEA
- Preşedinte Concurs – dl. Catalin Costiniuc este responsabil cu respectarea regulamentului, va face instruirea tuturor organismelor de lucru şi va coordona întreaga desfăşurare a Concursului.
- Secretariatul: Este alcătuit din 1-2 membri şi constituie ajutorul nemijlocit al Preşedintelui concursului.
- Asigură ordonarea corectă a probelor înscrise în concurs;
- Predă documentele de concurs Preşedintelui după închiderea şi sigilarea acestora;
- Asigură securitatea şi secretizarea probelor de vin, precum şi organizarea activităţii echipelor de servire;
- Preia documentele la sfârşitul concursului şi le prezintă Preşedintelui pentru control şi desigilare;
- Asigură necesarul de fişe de degustare;
- Strânge fişele de degustare completate şi semnate de degustător;
- Efectuează calculul mediei aritmetice şi înscrie rezultatul în fişa centralizatoare;
- Sub îndrumarea Preşedintelui, întocmeşte documentele necesare în vederea comunicării rezultatelor.
Comisia pentru recepţia, înregistrarea şi ordonarea probelor
- Verificarea şi înregistrarea probelor se face pe baza datelor înscrise în buletinul de analiză şi fişa tehnică.
- Ordinea de prezentare a probelor vinului ambalat în Bag-in-Box din cadrul concursului se va face pe secţiuni.
Juriul de degustare
Sunt doua jurii:
- JURIUL 1 va desemna castigatorii distinctiei Cel mai bun vin ambalat în Bag-in-Box si Cel mai bun vin ambalat în Bag-in-Box – Medalia de Aur
- Juriul este constituit din oenologi, somelieri, bloggeri specializaţi pe vin, degustatori autorizati (A.D.A.R), certificaţi WSET, jurnalişti de vin, producători, distribuitori, amatori pasionaţi etc.
- JURIUL 2 va desemna castigatorii distinctiei Cel mai popular vin ambalat în Bag-in-Box
- Juriul este contituit din consumatori si pasionaţi de vin.
Echipa de deservire
- Asigură, într-un ritm constant, prezentarea probelor de concurs, debarasarea şi rearanjarea meselor de degustare.
Paharele de degustare sunt cele omologate de O.I.V., cu picior, incolore fără înscrustaţii, perfect curate şi fără mirosuri.
- DISTINCŢII ŞI CRITERII DE ACORDARE A LOR
Aprecierea calităţii vinurilor ambalate în Bag-in-Box se face prin metoda scării de 100 puncte aprobată de comisia de decizie. Distincţiile se acordă în funcţie de punctajul obţinut.
Organizatorul va anunţa rezultatul final pe website www.azocstar-bag-in-box.ro,
precum si in media de specialitate.
Numărul distincţiilor nu poate depăşi 30% pe categorii din numărul total de probe intrate în competiţie.
Lasă un răspuns